/Files/images/babin_yar_/0-02-07-741b98b9a88631157ce98a3ae0127318624eb20d4862f8680fcc8e54f8dee989_32c7aa1e.jpg Зимові канікули 2023 Інструктаж з техніки безпеки на канікулах НУШ Дистанційне заняття. Безкоштовно

Правила безпеки під час зимових канікул

https://www.youtube.com/watch?v=MO40Nh3YFe4&t=7s

ПАМ’ЯТКА З БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ

ПІД ЧАС ОСІННІХ КАНІКУЛ

Йдучи на канікули, ПАМ’ЯТАЙТЕ:

- Про дозвіл гуляти лише у призначених для цього місцях: на ігрових майданчиках, біля будинків, школи, у скверах і парках.

- Про суворе дотримання правил дорожнього руху, про поведінку у транспорті, при посадці і висадці із транспорту.

- Про дотримання правил протипожежної безпеки при користуванні електроприладами (телевізором, праскою, холодильником) та газом.

- Про правила поведінки у місцях громадського перебування (під час екскурсій, культпоходів, зустрічей тощо).

- Про правила поведінки біля ліній електромереж, залізничного полотна, поблизу водоймищ, поряд із будівельними майданчиками, відкритими люками, біля відкритих вікон, на балконі, сходах тощо.

- Про правила користування і правила поведінки у ліфтах.

-Про правила користування гострими, колючими предметами, ліками, протипожежним, сільськогосподарським, будівельним та іншим інвентарем.

- Про необхідність мити руки перед вживанням їжі, після ігор, фізичної праці, відвідування туалету.

Правила поведінки у зв’язку з епідемією коронавірусної інфекції (COVID -19):

1. Не слід ходити в гості та відвідувати громадські місця.

2. Частіше перебувайте на свіжому повітрі.

3. Уникайте переохолодження, обмежуйте своє перебування на холоді.

4. Частіше провітрюйте кімнату.

5. Частіше мийте руки з милом, дотримуйтесь правил особистої гігієни.

6. Дбайте про повноцінне харчування, збагачуйте організм вітамінами та калоріями. Щоденно їжте свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.

7. Під час епідемії грипу потрібно носити захисну маску.

8. Користуйтеся особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип.

Категорично забороняється:

- чіпати незнайомі і вибухонебезпечні предмети;

- грати на проїжджій частині вулиці або поблизу неї;

- відходити далеко від будинку, в якому мешкаєш;

- розпалювати вогнище;

- лазити по деревах і дахах;

- грати із чужими тваринами;

- збирати незнайомі види грибів і ягід;

- пити сиру воду;

- самостійно виїжджати в ліс без супроводу дорослих (вчителів або батьків);

- вступати у контакт та впускати у квартиру або будинок незнайомих людей;

- перебувати на вулиці пізніше, ніж о 21.00 або під час комендантської години.

Правила поведінки в умовах воєнного стану

Дотримуйтесь порад:

Носіть із собою документ, що посвідчує особу.

Тримайте в кишені одягу записи про групу крові й про можливі проблеми зі здоров’ям.

Намагайтеся якнайменше перебувати поза житлом, уникайте місць скупчення людей.

За можливості уникайте демонстрації патріотичної атрибутики: це може спровокувати агресора.

Пам’ятайте, де розташовані найближчі від оселі, чи місць, які ви часто відвідуєте, сховища та укриття.

У жодному разі:

Не повідомляйте про свої плани малознайомим людям, не сперечайтеся з ними.

Уникайте колон техніки й не стійте біля військових машин.

Не фотографуйте й не знімайте на відео військову техніку та людей у військовій формі.

Не спостерігайте за ходом військових дій, ховайтеся одразу, як почуєте постріли.

Не носіть із собою зброї, не показуйте військовим нічого, що навіть за формою може нагадувати зброю.

Не підбирайте покинутої зброї або боєприпасів.

Не торкайтеся вибухонебезпечних або просто невідомих чужих речей, бо звичайні побутові предмети можуть бути заміновані.

Не носіть армійської форми, камуфльованого одягу чи одягу з шевронами.

Надавайте перевагу одягу темних кольорів, що не привертає уваги.

Шановні батьки:

Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.

Відпускаючи дитину на прогулянку, нагадайте їй про правила дорожнього руху, про правила поведінки в громадських місцях.

Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.

Увага! Під час канікул відповідальність за життя та здоров’я дітей несуть батьки!

ОБЕРЕЖНА ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС КАНІКУЛ –

ЗАПОРУКА ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я!

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ урок за посиланням із мінної безпеки для початкової, середньої та старшої школи від дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)

https://www.youtube.com/watch?v=HO8j9_p_K90

https://www.youtube.com/watch?v=XAs_uq3T8Ps

Мінреінтеграції забезпечено виготовлення навчальних посібників у вигляді

коміксів для дітей «Мінна безпека не без ПЕКа» та «Безпечний Пекосвіт» (далі –

навчальний посібник), які було розміщено в мережі Інтернет для безкоштовного

завантаження за посиланнями: https://www.ranok.com.ua/info-prazdnichnye-raskraski-kniga-3-snegurochka-5640.htmlwym-1651751426221

та https://www.ranok.com.ua/info-bezpechniy-pekosvit-34684.htmlwym-1651751343756

/Files/photogallery/IMG_20220402_185759.jpg

Інформація щодо представників ювенальної превенції Покровського РУП ГУНП в Донецькій області

/Files/photogallery/2021-12-10_21-01-01.png /Files/photogallery/2021-12-10_21-01-31.png

/Files/photogallery/cf07636bfacbd5c994365f3d5707ba14-0.jpg/Files/photogallery/cf07636bfacbd5c994365f3d5707ba14-1.jpg

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2021/02/urok-1-2-klas.pdf

  • ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ, БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

https://don.kyivcity.gov.ua/files/2018/11/1/perelik_op_bzh.pdf

  • Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України

https://don.kyivcity.gov.ua/files/2016/11/17/pozhezhna_bezpeka.pdf

З турботою про майбутнє: правила переходу через дорогу

З турботою про майбутнє: правила переходу через дорогу

Шановні батьки!

У швидкому темпі життя міста просимо вас пам'ятати про найважливіше -життя та здоров'я ваших дітей.

Присвятіть окрему прогулянку правилам переходу через дорогу: перевірте, чи правильно ваша дитина їх розуміє, чи вміє використовувати ці знання в реальних дорожніх ситуаціях. Для цього потренуйтесь разом переходити по пішохідному переходу через проїзну частину з однобічним і двобічним рухом, через регульоване і нерегульоване перехрестя.

Пройдіть разом з дитиною по звичному для нього маршруту в школу й назад. Поговоріть про те, чому дуже важливо ходити однією й тією ж дорогою. Зверніть увагу дитини на всі небезпеки й приховані «пастки», які можуть підстерігати його на шляху. Продумайте маршрут так, щоб він став більш безпечним.

Поради батькам

Намалюйте на папері маршрут, яким ваша дитина повинна йти до школи. Можна виконати малюнок у вигляді карти, тим самим, вносячи елементи гри. Пройдіть з дитиною по намальованому маршруту, розповідаючи, яка небезпека може чекати школяра. Поясніть, через які перехрестя йти, що означають кольори світлофорів, звідки можуть зненацька виїхати автомобілі, за якими ознаками розрізнити автомобілі, яким дозволяється рух на червоний сигнал світлофора і таке інше.

Для безпечного переходу дітей через дорогу

Спочатку знайдіть найбільш безпечне місце для переходу.

Коментар: саме «знайти»! Головне – перейти не тільки «у встановленому місці» (не завжди поруч є «зебра» або знак), а в місці відмінного огляду: не біля поворотів, з яких можуть вискочити автомобілі; якнайдалі від стоячих транспортних засобів і інших перешкод огляду.

Стійте на тротуарі біля узбіччя (проїзної частини).

Коментар:обов'язково «стійте»! Завжди потрібна зупинка, пауза для спостереження й оцінки обстановки. Ніколи не виходьте, не вибігайте «з ходу»!

Озирнитіся або прислухайтеся – чи немає автомобілів.

Коментар: «озирніться» – поверніть голову і ліворуч і праворуч та пам’ятайте, що автомобіль може бути ПРИХОВАНИЙ від пішохода.

Якщо ви бачите автомобіль, що наближається – дайте йому проїхати. ЗНОВУ ПОДИВІТЬСЯ У ВСІ БОКИ.

Якщо поблизу немає автомобілів - переходьте дорогу під прямим кутом. Немає поблизу означає, що немаємні тих, що наближаються, ні проїхали, ні стоять. НІЩО НЕ ЗАВАЖАЄ ОГЛЯДУ Й НЕ ЗАГРОЖУЄ ЖИТТЮ.

Продовжуйте уважно дивитися й прислухатися, поки не перейшли дорогу.

Коментар:дивитися на ліво та право при переході треба неодноразово, адже ситуація може змінитися: автомобіль, що рухається прямо, може зненацька повернути або в нього можуть відмовити гальма.

Варто відзначити,що вивчення ПДР так само необхідне, як і вивчення основних предметів (математики, української мови). Адже безпека життя наших дітей важлива не менше показника їх інтелектуального розвитку, а набагато значніша.

Безпека життя наших дітей – головне й першорядне завдання дорослих. У сучасній ситуації стає особливо небезпечно маленькому пішоходові перебувати на дорозі. Кількість транспортних засобів збільшується день у день, а їх власники не усвідомлюють усієї відповідальності за те, що відбувається на дорозі. Пішоходові в цьому випадку залишається бути особливо уважним, виходячи на дорогу. Ми, пішоходи, повинні бути підготовані до різних ситуацій. Тому виховувати навички безпечної поведінки на дорозі необхідно з дитинства.

Навчаючи дитину Правилам дорожнього руху, дорослий повинен сам чітко уявляти, чому потрібно вчити і як це зробити більш ефективно. Він сам повинен добре орієнтуватися в дорожніх ситуаціях. Тому треба не лише заздалегідь проаналізувати свій життєвий досвід, але й вивчити необхідну літературу за темою «Правила дорожнього руху».

Те, чому й, головне, як добре ми навчимо дитину, які навички безпечної поведінки на вулиці прищепимо їй, буде оберігати її все життя.


ІНСТРУКЦІЯ № 1

вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Програма вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу в навчальному закладі поширюєтеся на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування в навчальному закладі та на його території.

1.2. Програму вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563.

1.3. Усі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

2.1. Загальні відомості про навчальний заклад, його структуру (кабінети, лабораторії, майстерні, спортзали та ін.). Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, навчально-дослідних ділянках

2.1.1. Початок навчально-виховного процесу починається о 8 год. 30 хв. Усі учні повинні приходити за 10 хв. до початку навчально-виховного процесу.

2.1.2. Виконання вимог правил із техніки безпеки учнями є обов'язковим у роботі, спрямованій на організацію безпечних та здорових умов праці учнів, під час проведення занять у навчальних кабінетах, кабінетах підвищеного ризику.

Усі кабінети підвищеного ризику, спортивний майданчик, навчально-дослідна ділянка є об'єктами небезпеки, тому необхідно дотримувати Правил безпеки під час роботи та бути одягненим у відповідний одяг.

2.1.3. Заборонено використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля ; них легкозаймисті рідини, обгортати папером або тканиною електричні лампи, заклеювати ділянки електропроводки легкозаймистою тканиною, папером, працювати на несправному обладнанні.

2.2. Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах

2.2.1. Учні зобов'язані виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримувати дисципліни, сумлінно навчатися.

2.2.2. Учні зобов'язані берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники та ін., бережливо ставитися до шкільного майна.

2.2.3. Учні зобов'язані сумлінно дотримувати правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці.

2.2.4. Учні зобов'язані виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник після прослуханого інструктажу.

2.2.5. Учні не повинні заходити до навчального кабінету та виходити з нього без дозволу вчителя.

2.2.6. Не можна підходити до вікон.

2.2.7. Не можна бігати, штовхатися, кричати, грати в рухливі ігри на перервах, а також під час навчально-виховного процесу.

2.2.8. Заборонено провокувати словами, діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки під час навчально-виховного процесу.

2.2.9. Не можна підходити до внутрішніх балконів, перил, перехилятися через них, спускатися перилами сходів.

2.2.10. Не можна допускати грубощів, образ, застосування протиправних дій у розв'язуванні конфліктних ситуацій.

2.2.11. Не можна приносити до навчального закладу небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та ін.).

2.2.12. Не можна курити, вживати алкогольні напої, наркотичні речовини.

2.2.13. Не можна виносити з навчального закладу цінності.

2.2.14. Потрібно мати зручне взуття на низькому підборі.

2.2.15. Слід бути обережним у найбільш травмонебезпечних місцях (уважно та спокійно спускатися сходами, перебувати в рекреаціях, біля дверей кабінетів та скляних дверей коридорів, не ховатися за ними).

2.2.16. Не можна одягати на навчання прикраси, слід мати короткий манікюр.

2.2.17. Слід уважно та спокійно користуватися виделками, скляним посудом та іншими приборами в їдальні, використовувати їх тільки за призначенням.

2.2.18. Необхідно співпрацювати з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, що можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу).

2.2.19. Слід зважати на обставини та причини найхарактерніших нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах за останні роки:

- травмування внаслідок протиправних дій інших осіб (бійки між учнями);

- невиконання учнями, вихованцями правил безпеки під час проведення спортивних занять та заходів у спортивній залі та на майданчику;

- невиконання учнями вимог інструкцій безпеки життєдіяльності (біг, пустощі під час прийому їжі в їдальні).

2.3. Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі. Ознайомлення з правилами пожежної безпеки для закладів, установ, організацій і підприємств системи освіти України.

2.3.1. Кожен учень зобов'язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі не панікувати, а виконувати вимоги інструкції та вказівки дорослих щодо виходу в безпечне від вогню місце.

2.3.2. Учням на території навчального закладу заборонено курити і розкидати запалені сірники, застосовувати в приміщеннях відкритий вогонь (паяльні лампи, факели, запальнички та ін.).

2.3.3. На території навчального закладу не можна розкладати багаття, спалювати сміття, відходи, пакувальні матеріали.

2.3.4. Не можна використовувати у приміщеннях електрокип'ятильники, чайники та інше; не залишати без нагляду вчителя ввімкнені в електромережу електричні прибори. Негайно повідомити про це вчителя.

2.3.5. Під час навчальних занять, масових заходів не можна наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться електрострумом. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки слід негайно повідомити вихователя, вчителя, адміністрацію, чергових.

2.3.6. Не можна збиратися під час проведення масових заходів, перерв біля проходів, входів та виходів, сходинок та аварійних виходів у приміщенні вестибюлю; загороджувати предметами проходи, слід залишати їх завжди вільними для здійснення евакуації у разі надзвичайної ситуації.

2.3.7. У разі виникнення пожежі або аварійної ситуації потрібно:

- негайно повідомити про це вчителя, вихователя, адміністрацію, чергових;

- після евакуації вишикуватися в зазначеному місці і під час переклички зазначити свою присутність для обліку евакуйованих дітей. Нікуди після евакуації без дозволу вихователя, вчителя не йти;

- якщо непередбачувана ситуація виходить з-під контролю дорослих, слід терміново зв'язатися за телефонним зв'язком за номером 101, повідомити про пожежу або аварійну ситуацію, назвати своє прізвище, ім'я та адресу навчального закладу, телефон свій або навчального закладу. Коротко описати ситуацію: кількість людей, відкритий чи закритий вогонь, наявність диму.

2.3.8. Правила поведінки під час пожежі в навчальному закладі у разі відсутності поруч з учнями дорослої людини

Пожежа у класі, приміщенні навчального закладу:

- якщо можна вийти з класу через двері — слід рятуватися самому і допомогти іншим людям;

- якщо вихід перекрито вогнем, а учень перебуває не вище другого поверху або поряд є дерево чи пожежна драбина, слід вибиратися з класу через вікно;

- під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парту, в шафи, у комору та ін.;

- потрібно захищати органи дихання і закрити щілини під дверима (краще вологими ганчірками);

- подавати сигнали рятувальникам.

Пожежа в коридорі навчального закладу:

- перш ніж визирнути в коридор, слід торкнутися тильною стороною долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча, відчиняти не можна — там пожежа;

- якщо ручка дверей холодна, потрібно визирнути в коридор. Якщо там вогонь або багато диму, слід зачинити двері;

- якщо диму небагато, але він іде знизу, це означає, що пожежа на нижніх поверхах. Не можна спускатися вниз, потрібно зайти в клас, зачинити двері й чекати на допомогу рятувальників;

- якщо неможливо залишити приміщення, слід зателефонувати за номером 101, щоб повідомити про себе, і зачинитися у приміщенні з виходом до вікна;

- якщо пожежа сталася на поверх вище, слід, попередньо захистивши органи дихання, спускатися вниз сходами.

2.4. Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру

2.4.1. Інформація про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, радіоактивного, хімічного, бактеріологічного зараження, катастрофічного затоплення, інших видів небезпек надходить по системі оповіщання від місцевого штабу цивільного захисту, по радіо, телебаченню, преси, інших засобів зв'язку, а також від учителів, вихователів та адміністрації навчального закладу.

2.4.2. У разі виникнення надзвичайної ситуації радіоактивного хімічного, бактеріологічного зараження та інших видів небезпеки, слід чітко виконувати вказівки та Інструкції вчителя, вихователя, адміністрації, медичних робітників.

2.4.3. Категорично заборонено підходити до вікон, якщо евакуацію не було здійснено з приміщення навчального закладу й вони загерметизовані, не відчиняти їх.

2.4.4. Не можна вживати воду та їжу, не організовану вчителями, вихователями. Вода в крані може бути зараженою, як і їжа, що перебувала на ураженому повітрі.

2.4.5. Якщо в кімнату приміщення, у якому ви перебуваєте, через щілини, незачинені вікна потрапляє уражене повітря, слід негайно повідомити про це вчителя, вихователя, адміністрацію. Якщо в кімнаті приміщення, у якому ви перебуваєте, наявне забруднення ртуттю, потрібно негайно відійти від зараженого місця, нічого не чіпати руками та негайно повідомити про це вихователя, вчителя, адміністрацію.

2.4.6. Визначити, що однією з провідних методик із попередження радіоактивного захворювання є йодопрофілактика.

2.4.7. Під час виникнення загрози затоплення чітко виконувати розпорядження й вказівки вихователя, вчителя, адміністрації: перебувати у зазначеному місці й стежити за тим, щоб була відключена,електрика й вода в приміщенні, у якому ви перебуваєте. У разі визначення даних порушень, слід одразу повідомити дорослих.

2.4.8. При снігових бурях, ураганах, смерчах та інших стихійних лихах слід чітко виконувати розпорядження і вказівки вчителя, адміністрації: перебувати у зазначеному місці. Категорично заборонено підходити до вікон і дверей, відчиняти їх. Слід чітко виконувати вказівки дорослих щодо евакуації.

2.4.9. У разі надзвичайних ситуацій епідемічного характеру слід мати при собі ватно-марлеву пов'язку; не давати засобів особистої гігієни в чуже користування; користуватися особистим посудом, питною водою та ємкостями для пиття; частіше перебувати на свіжому повітрі й вживати заходів щодо попередження інфекційних захворювань.

2.4.10. У разі виникнення землетрусу й обвалу будівлі закладу, діяти за такими правилами:

- покликати на допомогу;

- якщо хтось відгукнувся, повідомити про місце перебування і що сталося;

- спокійно чекати, поки розберуть завал;

- якщо ніхто не чує, спробувати звільнити руки й ноги;

- визначити, якими предметами завалено;

- якщо вони не надто важкі, обережно розбирати завал. Намагатися не зачепити те, на чому все тримається;

- якщо не видно, чим завалено, або предмети, які на вас упали, дуже важкі, терпляче кликати на допомогу протягом кілька годин;

- якщо ніхто не чує, все-таки спробувати розібрати завал;

- звільнившись, оглянути себе. За потреби, надати собі першу допомогу: зупинити кровотечу, зафіксувати зламану кінцівку;

- якщо не зможете вибратися з будинку, слід сповістити про себе (за можливості скористатися - телефоном мобільного зв'язку, стукати по трубах опалення, голосно кликати на допомогу);

- очікуючи на допомогу, слід намагатися уникнути переохолодження: постелити щось на підлогу, лягти на бік, підклавши під себе руку, коліна підтягнути до грудей.

2.5. Безпека дорожнього руху. Поведінка на вулиці, ознайомлення з правилами дорожнього руху.

2.5.1. Учні-вихованці зобов'язані:

- вчити на уроках курсу «Основи здоров'я», виховних годинах правила дорожнього руху й неухильно дотримувати їх та інших нормативних актів із питань безпеки дорожнього руху;

- створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям, навчальному закладу і громадянам;

- виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух.

2.5.2. Учні, вихованці навчального закладу під час перебування на вулиці за межами навчального закладу зобов'язані:

- рухатися по тротуарах, пішохідних або велосипедних доріжках, узбіччях, у разі їх відсутності — по краю проїжджої частини автомобільної дороги чи вулиці;

- перетинати проїжджу частину автомобільної дороги, вулиці по пішохідних переходах, а в разі їх відсутності — на перехрестях по лінії тротуарів і узбіч;

- керуватися сигналами регулювальника та світлофора (переходити тільки на зелений сигнал для пішохода) в місцях із регульованим дорожнім рухом;

- не затримуватися і не зупинятися без потреби на проїжджій частині автомобільної дороги, вулиці й залізничному переїзді;

- не переходити проїжджу частину автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів безпосередньо перед Транспортними засобами, що наближаються, поза пішохідними переходами за наявності роздільної смуги, а також у місцях, де встановлені пішохідні чи дорожні огорожі;

- стримуватися від переходу проїжджої частини при наближенні транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком та спеціальним звуковим сигналом;

- виходити на проїжджу частину з-за нерухомого транспортного засобу або іншої перешкоди, що обмежує видимість, упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;

- молодшим школярам рухатися додому та до школи відповідно до розробленого класоводом безпечного маршруту, що є в щоденнику учня;

- здійснювати посадку в транспортний засіб лише зі спеціального майданчика, а в разі його відсутності — з тротуару чи узбіччя;

- здійснювати посадку і висадку лише після припинення руху транспортного засобу;

- не відволікати увагу водія від керування транспортним засобом (тролейбусом, автобусом, трамваєм, маршрутним таксі);

- під час руху на автомобілі бути пристебнутим паском безпеки, а на мотоциклі — в застебнутому мотошоломі.

2.5.3. Учень при користуванні велосипедом без двигуна має право:

- їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а в разі їх відсутності — по краю проїжджої частини дороги, вулиці чи узбіччю.

Зобов'язаний:

- використовувати технічно справний та належним чином обладнаний велосипед;

- не перевозити вантажів, що заважають керувати;

- не перевозити пасажирів, за винятком дітей віком до 7-ми років на спеціально обладнаному сидінні.

2.6. Побутовий травматизм. Попередження та дії у разі нещасних випадків у побуті.

2.6.1. Під нещасними випадками в побуті слід розуміти не пов'язані з навчально-виховним процесом травми, зокрема отримані внаслідок заподіяних тілесних ушкоджень іншою особою, отруєння, самогубства, Опіки, обмороження, утеплення, ураження електричним струмом, блискавкою, травми, отримані внаслідок стихійного лиха, контакту з тваринами та ін., які призвели до ушкодження здоров'я потерпілих.

2.6.2. Факт ушкодження здоров'я внаслідок нещасного випадку встановлює і засвідчує лікувально-профілактичний заклад.

2.6.3. Документом, що підтверджує ушкодження здоров'я особи, є листок непрацездатності чи довідка з лікувально-профілактичного закладу.

2.6.4. Для попередження побутового травматизму слід чітко виконувати правила безпеки життєдіяльності, бути обережним щодо особистого стану здоров'я та стану здоров'я оточуючих. Застосовувати знання щодо попередження травм, отримані на уроках основ здоров'я, виховних годинах, предметних уроках під час навчально-виховного процесу.

2.6.5. Виконувати наведені нижче правила з безпеки життєдіяльності:

Правила для тих, хто опинився в небезпечній ситуації:

- оцінити рівень небезпеки. Якщо ситуація загрожує життю, часу на роздуми немає, слід діяти негайно;

- якщо загрози життю немає, спочатку потрібно заспокоїтися;

- якщо не впораєтеся з ситуацією, слід скласти план дій і виконувати його;

- якщо потрібна допомога, необхідно звернутися до рятувальних служб, родичів, сусідів, випадкових перехожих;

- якщо допомога не надходить, не втрачайте надії, наступної миті ситуація може змінитися на краще.

Правила безпечної поведінки під час грози:

- якщо гроза застала вдома, слід зачинити вікна, вимкнути з розеток електроприлади, не виходити з дому;

- якщо гроза застала надворі, потрібно намагатися сховатися в найближчому приміщенні;

- якщо під час грози ви перебуваєте на відкритому місці, слід сховатися в яру, під кущами;

- не можна ховатися від грози під високим поодиноким деревом, високовольтною лінією електропередач, у річці;

- слід відкласти на 15-20 м від себе всі металеві речі;

- якщо гроза застала в автомобілі, слід залишатися в ньому.

Кiлькiсть переглядiв: 298

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.